سالها انتظار

سالها انتظار

دل نوشته های پرنده مهاجر
سالها انتظار

سالها انتظار

دل نوشته های پرنده مهاجر

پناهندگی آلمان

درود. این پیامم رو برای همه دوستانی که سوالاتی مشابه در مورد پناهندگی آلمان داشتن، نوشتم و شامل جواب سوال شما هم میشه. :


برای ویزای قانونی، چه ویزای خود آلمان باشه و چه ویزای کشورهای دیگه باشه، شما تو خود المان به کمپ موقت و بعد کمپ دائم فرستاده میشین. اگه ویزای کشوری غیر از المان باشه، بعد از معرفیتون، از شما اینترویو میگیرن ولی بهتون جواب نمیدن تا نامه دوبلینتون بیاد. اگه جواب نامه، مثبت باشه، و یا اصلا جواب نامه رو ندن، دوبلین شما #مثبت تلقی میشه و کیستون بررسی نمیشه و بهتون نامه ترک خاک میدن. که بعد از این زمان، برای دور زدن دوبلین، راههای مختلفی هست که دو روش رو، بیشتر دوستان انجام میدن. : یا قضیه پناهنده شدن به کلیسا پیش میاد به مدت 18 ماه (که از اول آگوست 2018 مدتش از 6 ماه به 18 ماه تغییر پیدا کرده ) که البته کلیسا فعلا خیلی کم پیدا میشه که بهتون پناه بده. و یا فراری شدن در صورت اومدن دنبال شما برای اعمال دوبلین و بعد مخفی شدن شما به مدت 18 ماه. 

اگه جواب نامه دوبلینتون #منفی باشه، کیستون بررسی میشه و تو آلمان موندگار میشین. 

اگه از طریق غیر قانونی اومده باشین، چه ازتون تو کشورای سر راه، اثر گرفته باشن و چه بدون اثر، اومده باشین، باز هم همون حالات بالا که گفتم، در موردتون صدق میکنه. 

حالا اگه با ویزای خود المان بیاین، بعد از معرفیتون و اینترویوی راه و اصلی (کیس راه و کیس خطر)، بعد از مدت بسیار کوتاهی، کیستون بررسی میشه و بهتون جواب میدن. چه مثبت و چه منفی. 


حالا اگه جواب کیستون #مثبت بود که هیچ، بسته به نوع کیستون بهتون اقامت یکساله (اقامت انساندوستانه) و یا اقامت سه ساله (مثل قبولی مذهبی و یا سیاسی) میدن که خب بعد از گذشتن مدت اولیه اون اقامت، در صورت داشتن شرایط پناهندگی، برای اقامت یکساله، یه دو سال  تمدید میکنن. و برای قبولی سه ساله، یه سه سال تمدید میکنن. 

اگه جواب کیستون #منفی بود، فقط #دوهفته‌ وقت دارین که حتما به همراه #وکیل اعتراض بزنین که بعدا تو زمانیکه بهتون وقت دادگاه استیناف رو میدن( که بالای یکسال طول میکشه) تو دادگاه استیناف، باید از کیستون دفاع کنین که چرا کیستون پذیرفته نشده. البته با دلایل محکمتر و مدارک بهتر و قویتر. اگه تو این دادگاه، باز هم #منفی بگیرین، دوباره اعتراض میزنین و باز هم با کمک وکیل، تو دادگاه بعدی که دادگاه تجدیدنظر هست، باید از کیستون دفاع کنین که اگه مثبت گرفتین که هیچ. ولی اگه #منفی بگیرین، دیگه دادگاهی برگذار نمیشه و اصطلاحا دولدونگ میشین. در این موقعیت دو حالت برا شما بوجود میاد. : 

1. اگه موقع معرفیتون در اوائل کار پناهندگیتون تو اداره بامف، پاس تحویلشون نداده باشین، #دولدونگ میشین. یعنی تحمل اجباری شما از طرف دولت آلمان که زندگی در این دوران، به گفته دوستان، دوران سختیه و بعدا هم میتونین دوباره با یه کیس جدید، پرونده پناهندگی جدیدی رو به جریان بندازین. زندگی در دوران دولدونگ، توضیحات مفصل‌تری داره که در این مقال نمیگنجه. 

2. اگه موقع معرفیتون، پاس تحویل داده باشین، باز هم #دولدونگ میشین، ولی چون پاس تحویل دادین، امکان داره #دیپورت اجباری به ایران بشین. پس سعی کنین که موقع معرفیتون، فقط کارت ملی و یا شناسنامه ارائه بدین که بدونن کی هستین و ملیت و سن شما چیه که بعدا در همچین مواقعی، از دیپورت شما جلوگیری بشه. این پیامم، خلاصه ای از روند فعلی پناهندگی آلمان بود. 

موفق باشین. فضلی.

 

#روند #فعلی #پناهندگی در #آلمان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد