سالها انتظار

سالها انتظار

دل نوشته های پرنده مهاجر
سالها انتظار

سالها انتظار

دل نوشته های پرنده مهاجر

من، یهویی ها

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

از زبان یک سیاهی لشگر !

سلام؛ خوبین؟!

یادمه روز اولی که برای کنکورم رفتم پیش مشاور و گفتم توی تجربی خیلی رقابت سنگینه؛ آخه منِ نحیف چطوری با پونصد هزار نفر باید رقابت کنم؟! گفت نگران نباش خیلی از کسایی که ثبت نام می کنن سیاهی لشکرن … !

بهم گفت تو شروع کن نگران جمعیت زیاد نباش …

خلاصه ، منم اینو شنیدم و با انگیزه بیشتری به درس نخوندم ادامه دادم … کلا کارم این بود که از کنکور فقط استرسشو داشته باشم ؛ برنامه بریزم و بهش عمل نکنم … میرفتم توی اتاقم، شونزده ساعت میشستم ولی کلا شونزده دقیقه درس می خوندم … هر بار آزمون کانون میدادم ، بعدش میگفتم از شنبه دیگه برای آزمون بعد بکوب می خونم … اما متاسفانه شنبش مهمون میومد و کارو خراب میکرد … منم که دنبال بهونه بودم و تایم شروعمو مینداختم شنبه دو هفته … !

خلاصه … اینقدر درسام روی هم اومد که دیگه توانایی رقابت با حجم عظیم کتاب هامم نداشتم … !

رفتم پیش مشاور گفت خیلی از این کتابات الکی هست؛ چرا برای زیست سی و سه تا کتاب داری؟! و چرا هیچکدومو نمی خونی؟!! یه کتاب رو بردار مثل آدم بخون و تموم کن … ! آقا ما هم دیدیم راست میگه … کتابای سیاهی لشکرمو حذف کردم …

حالا که هم کتابام حذف شده بود هم رقیبام ؛ خیالم راحت شده بود و به خاطر خیال راحت درس نخوندم … !

رسید به قبل کنکور و تازه به حرف مشاورم پی بردم … اون سیاهی لشکرهایی که میگفت من بودم؛ خود من …! کسایی که جو درس میدن اما درس نمی خونن ، کسایی که هیچی از کنکور بارشون نیست و قرار هست بشینن سر جلسه … ! اونا من بودم

با بدترین سطح علمی و روحی و آمادگی رفتم نشستم پای کنکور صاب مرده … با چهار درس صفر (زیست، شیمی، ادبیات، دینی) ، سه درس منفی (ریاضی، فیزیک، زمین) و دو تا زیر سی درصد (زبان، عربی ) کنکور رو دادم و اومدم بیرون … فکر میکردم نفر آخر کنکور تجربی میشم … ! اما وقتی نتایجمو دیدم شاخ درآوردم؛ نفر هشتاد و نه هزارم کشوری … !

من؟! نفر هشتاد و نه هزارم؟؟؟؟! اونم کشوری؟!

خب اگه وضع من که اینطوری دادم اینه، وضع اون چهارصد و خورده ای هزار نفر بعد من چی بوده؟! مگه چقدر سیاهی لشکر داریم؟!!!!

اونجا بود که به درک درستی از واژه سیاهی لشکر رسیدم … سیاهی لشکر توی کنکور اونقدر زیاد هست که هیچ داوطلب کنکوری نباید به این اعداد و ارقام نگاه کنه … ! اونقد سیاهی لشکر داریم که کار رو برای اوناایی که یه ذره درس می خونن راحت کنه … فهمیدم رقابت توی کنکور هست؛ اما فقط توی یک درصد بچه زرنگا … ما و بقیه ول معطلیم … ! شما

امضا : یک سیاهی لشکر!